søndag 11. desember 2011

Christmas carolers

Dette har vært en kald og travel uke. Minusgrader hver morgen og en dag var det til og med litt snø! Var bare litt igjen på takene og vidusruta på bussen når jeg stod opp da. Utrolig mange som er syke her for tiden, men heldigvis ikke meg *bank i bordet*. Solen går ned i 5 tiden og vi har trening ute til 5.30 hver dag, så den siste halvtimen er ekstra kald. 

Snø helt nederst på vindusruten! 

Frost en annen morgen

Julen nærmer seg virkelig og denne uken har jeg fårr noen gaver i posten også. Har virkelig julestemning i år og gleder meg kjempemye til å oppleve nye amerikanske tradisjoner, selv om jeg kommer til å savne norsk jul. Jul er min absolutt favoritt høytid og jeg kommer til å savne ribbe og pinnekjøtt! 
Denne helgen møttes noen av naboene og så gikk vi rundt i nabolaget og sang julesanger. God stemning og utrolig koslig. Etterpå drakk i kakao og spiste pizza og brownies og annet snacks. Jeg og Paulette laget noe amerikansk julesnop. Glemte å ta bilde og nå har vi spist opp alt så får ta bilde neste gang vi lager det. hehe. Det ene var smash chips kalt bugels, dyppet i hvit smelta sjokolade med en m&m på toppen. Det andre var ritz bits (ritz kjeks med peanøttsmør) dyppet i hvit sjokolade. Veldig lettvint og usunt, men godt :) mmm :)
Vi tok også opp lys på huset vårt i helga, sikkert det siste huset i nabolaget. Flesteparten setter opp juletreet rett etter thanksgiving altså før desember. Vi skal vente til Ben kommer hjem fra college neste helg siden vi har en hund som sikkert kommer til å rive det ned mens vi er på skole/jobb, så derfor må Ben være hundevakt, hehe.
Et hus i nabolaget, ganske vanlig her

Og tusen takk til Othea for at hun kjenner meg så godt og plukket ut det norske snopet jeg får i pakkekalenderen min!!! :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar