fredag 13. januar 2012

CRUISE I CARIBBEAN!!

Nyttårsaften morgen kjørte vi ned mot Galveston hvor cruiset skulle dra fra dagen etter. Etter 6 timers kjøring kom vi fram til hotellet vi skulle bo på og det ble en veldig kjedlig nyttårsfeiring. Bestilte pizza og så på en film vi ikke sjønte noe av. Hørte et par raketter kl. 12, men det var utrolig tåkete så vi så ingenting.

Neste morgen satte vi kurs for kaien. Viste seg at båten var 3 timer forsinket på grunn av tåka. Etter å ha gått gjennom sikkerhetskontroll og stått i en laaang kø for å sjekke inn viser det seg at jeg manglet en del av visumet. Jeg hadde den delen som er limt inn i passet og visste ikke at det var enn annen del. Vi ringer naboen hjemme og får han til å gå på rommet mitt og finne den, noe som han gjør, men cruiset vil ikke akseptere en kopi. Vi ender opp med å få områderepresentanten min til å kjøre en time til nærmeste flyplass med dokumentet, sitte på at fly og deretter betalte vi en hotshot fyr for å kjøre det til kaien. Utrolig nervepirrende å vente å håpe at båten ikke drar før jeg får dette papiret og vi stresset noe enormt. Folkene på kaien sa at båten skulle dra når de hadde fått ombord de siste 4 pallene med kofferter og hotshopt fyren var fortsatt ikke kommet. Vi ventet utenfor og når han kom måtte vi springe for å komme ombord, men vi greide det. Gikk å spiste en herlig middag og prøvde å slappe av siden alt endelig ordnet seg.

De to første dagene var vi på sjøen. Brukte tiden på å utforske skipet og gå på alle aktivitetene og showene de hadde. Hver kveld gikk vi på resturanten og spiste treretters middag. All mat og drikke fra resturenten og buffetene var med i prisen så vi kunne spise alt vi ville. Maten var kjempegod! Kommer til å savne det nå som jeg er hjemme igjen. De hadde 24 timers åpen pizza, burger og iskrem. De to første dagene gikk jeg å løp på tredemølla på båten, men når vi begynte med ekskursjoner fant jeg ikke tid eller vilje til det, hehe. Fikk meg også en herlig massasje den første dagen! Kveldene ble brukt til å se komikere, magikere og dansere!

































Dette var noen bilder fra mitt kamera, skal få tak i bildene fra vertsfamiliens kamera sener en gang :)
Hadde en helt FANTASTISK tur!!!!

1 kommentar:

  1. åååå, sko gjeeerna vore me der! bra alt ordna seg å at du koste deg<3

    SvarSlett