lørdag 5. november 2011

Kjøttkaker og Dronning Maud

På torsdag var Lauren tilbake på skolen igjen, hun har vært i disney world i florida siden forrige fredag, heldigrisen! Hun var utrolig trist for å være tilbake igjen, og sa det var helt fantastisk der! Norway er en del av disney world. Der var det masse troll og oljerigger, haha. Hun kjøpte til og med en figur til meg der, er ikke det så utrolig snilt?


I dag sov jeg helt til 12, første gangen siden jeg kom her jeg har sovet lenge. Det var utrolig herlig. 

I dag laget jeg norsk mat her for første gang og jeg laget kjøttkaker og dronning maud til dessert. Fant alt jeg trengte og alt smakte kjempe godt! Vertsfamilien min likte det også utrolig godt og spiste masse. Fikk beskjed om at dette måtte jeg lage mye oftere. Mamma hadde sendt meg gelantin siden vi visste ikke om de hadde det her. Vertsfamilien min hadde aldri sett noe som lignet gelantin før og synes det var veldig rart. Gikk veldig fint å lage den og den smakte akuratt som den skulle. 

 Hadde ekte smør så sausen ble brun, ikke slik som Mari sin, haha




Utrolig godt! :) 

4 kommentarer:

  1. Så flott at du lagde norsk mat til dem! Neste gang får det bli komla!! :)

    SvarSlett
  2. Så bra endelig fikk du laget noe til den nye fam din. Dette har jeg ventet på at du skulle gjøre,:)
    KLem fra mamma

    SvarSlett
  3. Ååh, det tror jeg at jeg også skal lage til familien snart :-D har ikke laget noe for dem jeg! wops

    SvarSlett
  4. Det så godt ut! Du må senda meg oppskriften på dronning maud pudding, så kan ego lera meg å laga det :D

    SvarSlett