mandag 28. november 2011

Thanksgiving

Ganske mye som har sjedd siden sist ja. Hadde en dårlig periode etter sist gang jeg blogget og da følte jeg ikke for å blogge eller noen ting. Ting ble mye bedre during thanksgiving break så nå har jeg det bra igjen :) I dag morges var det under null grader ute, men jeg har fått meg uggs så bena mine var gode og varme. Etter skolen har jeg fotball trening til 5.30 hver dag nå, digg. Mange som er syke her for tiden, men jeg klarer å holde meg frisk, *bank i bordet*. Jeg elsker jul, min favoritt tid på året, men når blinkende julelys rundt hele huset (ikke vårt), julemusikk på radioen, julepynt i alle butikker og lysende snømenn og reinsdyr kom opp for ca to uker siden, frykter jeg for at jeg skal bli lei. Det er liksom altfor tidelig og altfor mye. Skal ta bilder av nabolaget en kveld. Du finner ikke dette i Norge! 

Første helga med fri sov jeg hos Mari og Mariah fra søndag etter cheer til tirsdag. Mandag gikk jeg og Mari til Parks mall hvor vi var i over 5(!) timer og vi shoppet julegaver. Fikk ganske mangen gaver, noen til meg selv også. Kjøpesenteret var gidigent! Det hadde innendørs isbane, kino, karusell og det STØRSTE juletreet du kan tenke deg! Og alle de butikkene!!! Vi brukte veldig mye tid på å bare gå rundt å lete etter de butikkene vi skulle ha fordi det var så stort. Vi lagde kjøttkaker og det ble vellykket hvertfall i forhold til forrige gang Mari prøvde å lage det. Tror det er fordi jeg er så flink, haha.På tirsdag gikk vi og så Breaking Dawn (den nyeste Twilight filmen), det var konge! Var noen ting som jeg synes burde vært inkludert i filmen, men alt i alt var den BRA! Mari ble med meg hjem og sover over hos meg etterpå.

Onsdag bar det av sted til Paulette's tante og onkel i Arkansas, en seks timers kjøretur med tre unger i baksete med hver sin ipod. En lang tur, men vi kjørte på kvelden så klarte å sove litt av tiden. Torsdag var thanksgiving day og jeg hjalp til å lage noe av maten. Vi hadde gås, and, kalkun med alt mulig tilbehør du kan tenke deg. Til dessert hadde vi pumpkin pai, brownies, cookies, kake nammm. Søskenbarna til Paulette kom med ungene sine så det var støy nok i huset. Dagen etter hadde vi hjemelaget pizza laget i en pizza steinovn de hadde, SÅ GODT! Elsker thanksgiving, masse god mat og bare å slappe av og kose seg med familien. Huset deres var forressten langt ut i huttaheiti og det var så idyllisk der, så avslappende. Jeg laget dronning maud pudding en dag og alle elsket den og spiste så masse, det var tomt før alle hadde fått smakt til og med. Så jeg måtte skrive ned oppskriften til flere av dem. Bra jeg viser dem de gode delene av norsk mat istedenfor fisk og slikt tull, hehe.







Koslige naboer



Utvekslingsmøte vi hadde søndag for to uker siden, hehe dårlig på oppdatering her.

De friterte en hel kalkun!!

Mari og vertsøsteren hennes mariah med en utrolig søt hund.



Ferdig:)

Ross (vertsfar) hadde mistet noe mat på skoen, haha


BLACK FRIDAY! 
Black friday er dagen etter Thanksgiving og det er ekstreme salg overalt. Butikken åpner vanligvis sånn 4 om morgenen, men i år sa Target først at de skulle åpne midnatt i stedet og da måtte jo nesten alle andre butikker følge etter. Walmart åpnet kl 10, selv om det tekninsk sett ikke eg fredag enda. Jeg, Paulette og Katie skulle gå bare for å se hvordan det var på Walmart klokka 10, men når vi kjørte inn på parkeringsplassen og så alle bilene som var parkert langs veien, på gresset, nabo parkeringsplassene ombestemte vi oss. Katie gikk ut av bilen og opp på taket på bilen og tok et bilde, det var helt enormt mye folk!!! Og dette var på Walmart, en butikk som har alt mulig, på en måte som Obs bare MYE større.


På shoppingtur, litt spesielle cowboy boots

Only in America - just saying.
Vi skulle fylle bensin på H E B og en mann i kort rutete miniskjørt og en man purse var der, helt normalt det.

1 kommentar:

  1. DURING thanksgiving break. nå begynne det å se skummelt ut, må ikkje glømma ut norsken vennen!

    SvarSlett