søndag 4. desember 2011

Adventstid

Denne uken har vært veldig travel, elsker det! Har hatt to timers fotball trening etter skolen hver dag så er ikke hjemme før 6 om dagene. Har blitt litt støl denne uken siden vi akuratt har begynt med disse lange treningene. Været denne uken har minnet meg mye om Norge, fra torsdag har det vært max 10 grader og regn i bøtter og spann, liker det ikke. I morgen er det meldt slaps og tror ikke det skal bli bedre før tirsdag. Jaja, skal ikke klage, har det hvertfall ikke slikt hele tiden slik som det er i Haugesund, hehe. Har så sykt julestemning for tiden og ser jul i blåfjell og nissene over skog og hei på nett-tv hver kveld! 


I går fikk jeg pakke fra Norge med mange julepresanger og PAKKEKALENDER! Så hver morgen har jeg en ny pakke, tusen takk mamma og pappa!! La alle pakkene oppi victoria secret pose så ble det litt amerikansk også.

Blir litt norske tradisjoner denne julen, fikk grøtris slik at jeg skal lage grøt på julaften, har allerede laget det en gang og de likte det veldig godt.

Lørdag gikk jeg, Mari, Thomas, Line, Katie, Paulette og vertsfaren til Thomas på lutefisk festival en time unna. En liten by med litt over 200 inbyggere og vi var i en gymsal på skolen. Viste seg at alle folkene var over 60 og mesteparten hadde norske forfedre, men ingen kunne snakke norsk, og alle elsket lutefisk. Var ikke helt som jeg hadde trodd det skulle være, men var jo en opplevelse, og god pai hadde de der. Hadde underholding på biltuen med Katie som sang høyt på de mest irriterende sangene du kan tenke deg og hun hørte på ipoden så vi hørte bare hennes stemme + at det var andre sanger på radioen. 

Når jeg kom hjem lå det brev fra Marte og ventet på meg! Tusen takk vennen!!  Er så kos med håndskrevet brev, smiler fra øre til øre når jeg får det. Mange flere må gjerne skrive brev til meg også, siden det er snart jul. 
Tomine Vikse
c/o Paulette Jones
2733 Lakesider Dr. 
Burleson, TX 76028

Random fact: I texas kaller de all slags brus for coke, så her er fanta og sprite coke, haha.

2 kommentarer:

  1. Hei det var kjekt at adventspakkene ble en overraskelse, trodde du kom til å foreslå det. Smakte lutefisken? det sa du ingenting om ha ha. Kos deg i adventstiden.
    Stor klem fra oss i kalde heinavn

    SvarSlett
  2. EG VA FAKTISK MED PÅ PAKKEKALENDEREN!!!!! så forvente at du skrive navne mitt inn i der og - på forhånd takk. (julakaker fra tesalongen å innkjøpsmesteren Othea) verr gla at eg har vore med, ellers hadde snope ditt ikkje vore nåke spiseligt <3

    SvarSlett