torsdag 15. desember 2011

194,355 minutes

Jeg er langt hjemmefra og her vært her en stund nå.
7 tidsoner borte
nesten 8000 kilometer
over 4 måneder,
134 dager for å være presis
siden sist jeg så familien og hjemlandet mitt.
Det er en god stund det.


Jeg savner mamma, pappa og Othea. Og resten av familien og de beste vennene!
Men jeg tenker ikke så mye på det, og jeg har heller ikke lyst å komme hjem helt enda fordi jeg stortrives. Jeg har lært så utrolig mye om meg selv og hvordan det er å være borte fra familie, venner og alt som er kjent og nært.




Jeg har ikke angret et sekund på at jeg reiste selv om det har vært vansklige tider. Jeg forberedte meg veldig på forhånd og jeg tror det har gjordt at jeg ikke hadde urealistiske forhåpninger. Har hørt om mange som trodde de skulle bo i en storby som new york og ha det helt fantastisk. Dette er jo ikke en realitet for de fleste utvekslingselever og jeg forventet jo ikke noe slikt i det hele tatt. Er veldig fornøyd med plassen og alt jeg får oppleve. Min forventning var vel cheerleadingen, og det har til og med vært bedre enn jeg hadde forventet. Nivået på de fleste er jo mye høyere enn mitt, og jeg har lært veldig mye siden jeg kom her. Vi har vår første konkurranse i slutten av januar og jeg er super excited! Ellers så spiller jeg jo også soccer, noe som jeg ikke hadde planlagt i det hele tatt, men er så utrolig glad for at jeg valgte det! Trives utrolig bra og elsker all treningen. Sesongen starter nå i januar og vi skal ha to kamper i uka, gleder meg veldig!

Denne uka har vært ca 15 grader og regn. Minner meg om Haugesund. Men det er hvertfall en ting jeg ikke savner, regnet, haha.

På skolen spurte fysikk læreren min meg om smørkrisen i Norge og vi diskuterte det i timen. Klassen han har etter oss hadde visst også diskutert det og kommet opp med en løsning: De skulle late som jeg var død, for å sende en kiste tilbake til Norge. Siden folk trodde det var et lik i kisten ville de jo holde den kald, men det ville være smør i kisten istedenfor. Så skulle de selge smøret i Norge for $500 per pakke siden det hadde de sett at de kunne få solgt det for. Vet ikke helt hva jeg skal tro, dette var jo en klasse jeg ikke er i så de kjenner meg jo ikke en gang, haha. 

1 kommentar:

  1. Ha ha,skal si alt de får med seg der borte.Vi holder på å regne vekk, men det er vel ikke den store nyheten.Dere skal vel åpne julepakkene 1 juledag.det er kjekt og lese hva du holder på med
    så får du ha en god jul og et godt nyttår

    SvarSlett