mandag 22. august 2011

Første skoledag

Første skoledag gikk bra! Ben kjørte meg til skolen og viste meg rundt slik at jeg kunne finne klasserommene mine uten å gå meg vill som jeg ellers ville ha gjort. Ringeklokken her er forresten helt forferdelig! Det er ikke en ringelyd i det hele tatt, det er korte pip som høres helt rart ut og noen ganger hører du det ikke engang.

Alle lærerne leste navnet mitt feil idag, alle sier Tomain, haha. Mesteparten av dem sier det rett når jeg sier hvordan det uttales da. Har fått mange kommentarer om at det er et fint navn. 

Jeg synes det er for strenge regler her. Blir du tatt med mobil tar de den på kontoret også må du betale 15$ for å få den tilbake igjen! Er du ikke inne i klasserommet når skoleklokken BEGYNNER å ringe får du ikke komme inn for de låser døra. Det er kun noen få minutter mellom hver klasse så stresser med å komme til neste klasserom. Noen klasserom her er utrolig kalde! Satt med gåsehud en hel time...

Jeg og Thomas, en annen norsk utvekslingselev, har to klasser sammen og når vi sier at begge er fra Norge spør alle om vi er søsken, haha. I US history klassen min er det også ei jente fra sveits. Det er visst enda flere utvekslingsselever som jeg ikke har møtt enda.

Det var mange som var nysgjerrige på meg og spurte meg om mange ting, veldig gøy. Snakket mye med noen, men husker ikke navnene lenger siden det ble ganske mange navn på en gang. Er hvertfall veldig førnøyd med første skoledag :)

Slik ser timeplanen min ut:

Web technologies
Professional communications
Physics AP (vanskelig!)
         Lunch
Pre Calculus Honors
US government
US history
English 4
Animal science


2 kommentarer:

  1. Det var kjekt å høre at første dag var bra. Jeg var nok like spent som deg.
    Klem fra mamma

    SvarSlett
  2. Ååååh! jeg har tenkt masse på deg! håper det bare blir bedre og bedre! God og høre at de tar godt vare på deg!!!!

    Gratla med ny mobil forresten! må vi sende melinger til den eller til den norskemobilen din?

    Glad i deg <3

    SvarSlett