lørdag 27. august 2011

første uke av high school og sfa :)

Nå er første uke på high school over. Trives veldig godt! Utenom at noen lærere gir MASSE lekser! I engelsk hadde vi i lekse å skrive et essay på 500 ord. vi hadde kun en dag på oss. I matte har vi ca 30 oppgaver hver dag, og de er ikke alltid like lette. I matten er det vansklig å følge med når hun forklarer for jeg kan jo ikke matte begrepene på engelsk så sjønner ikke når hun forklarer. Går jo greit da, når hun skriver og jeg får sett på det sjønner jeg jo bedre etterhvert, tar bare litt lenger tid med meg akuratt nå. Matten er ikke så veldig vansklig enda, så klarer meg bra!

communications er en "koseklasse". Det er mange forskjellige oppgaver og prosjekter og vi skal bare framføre mye foran klassen. Er veldig bra sånn at folk får bedre selvtilitt. Liker veldig godt denne klassen, mye gøy.

US gov er ikke så vanskelig. Til nå har det bare vært det samme vi hadde i safunnsfag i fjor. Vi lærer om demokrati og diktatur og andre styreformer. Læreren er sykt streng og sur så henne liker jeg ikke. Hun elsker utvekslingselever da, så det er bra for meg.

Har blitt kjent med mange og fått meg en fast gjeng jeg sitter med i lunchen. Er mange som spør om mange ting om Norge, og det er veldig hygglig. Amerikanere er veldig imøtekommende og hygglige, elsker det!

Idag kjørte jeg og vertsmor ned til collaget til Ben, SFA, en kjøretur på 3 og en halv time. Jeg fikk en omvisning på campus, det var utrolig fint! Det var et gigantisk treningssenter med alle treningsapparater du han tenke deg og et kjempefint utendørsbasseng. Mange tennisbaner, sandvolleyballbaner, fotball, basket og soccer! De hadde mange fast food resturanter inne på campus. Dormen til han og en romkammerat var utrolig liten! Den var mindre enn et vanlig rom, de hadde en seng hver og en hylle ved siden av senga og et skap. det var kun en liten meter mellom sengene deres, helt sykt lite!

I morgen er det pool party. Først med 14 andre utvekslingselever og familiene deres, så rett til et pool party for cheerlaget. Kommer til å bli kjempe gøy!

Cheer trening på onsdag. Katie, jeg, Mari og Mariah hadde på oss det samme uten å plalegge, haha.

2 kommentarer:

  1. Håpe du kose deg maaaasse :D det gjør du vell! Du må legga ut masse bilder ;D

    SvarSlett
  2. Så kjekt! :D hørres ut som om at du storkose deg! kosa deg masse videre! :) <3

    SvarSlett