søndag 7. august 2011

Texas

Lørdag morgen var avreise for mange. Jeg, Mari og Kristian skulle ta samme fly til texas, og vi var av de siste som reiste fra NYC. Vel fremme på flyplassen etter buss og tok måtte vi få oss boarding pass fra en automat. Jeg fikk først, men når Mari og Kristian fikk hadde de ikke sete og det kom opp at flyet kanskje var overbooket. Når jeg å mari skulle sjekke inn bagasjen fikk vi beskjed om at den var for stor og at vi måtte gå ned å sjekke inn der. Vi gikk ned en rulletrapp og en mann kom løpende etter meg og lurte på om det var min sekk som lå igjen oppe med check in maskinen, og det var det. Jeg takket så mye også stilte vi oss i en kø. Etter en halvtime kom en dame bort til oss og spurte hva vi skulle i denne køen og vi sa at vi skulle sjekke inn bagasjen vår, men vi hadde visst gått på feil sted. Vi gikk opp en annen rulletrapp og inn i en ny kø, denne var heldigvis rett. Mari måtte betale 100$ i overvekt for kofferten hennes veide for mye...

Vi kom oss endelig frem til gaten vår, men der var ikke Kristian. Flyet var i tillegg forsinket en halvtime så Mari ringte Christy  (vertsmoren hennes) og gav beskjed. Min mobil fikk ingen dekning så jeg lånte Mari sin for å ringe til Paulette. Endelig kom Kristian, han å noen andre hadde visst satt seg å spist på en resturant. Mari og Kristian som ikke hadde seter gikk og snakket med dama i skranken. Hun synes så synd på dem at hun til og med fikset slik at vi alle fikk sitte sammen. Forressten fikk Kristian ny vertsfamilie 2 timer før vi reiste!!

Når vi landet var vi alle ganske nervøse for å møte familiene våre. Da vi gikk gjennom døra for å hente bagasjen stod det en stor gjeng der med skilt til både meg og Mari. Utrolig koselig. Områderepresentanten vår var også der.


I dag våknet jeg veldig tidlig, i Norge var jo klokken langt på dag. Jeg ringte mamma og fortalte at jeg var vel fremme i Texas. (mobilen min fungerte etter at jeg skrudde den av og på igjen) Maten her er veldig mye bedre enn den vi fikk i NYC. Senere på dagen gikk jeg og Paulette og handlet inn matvarer.

I 2 tiden var det cheer-trening og jeg ble tatt godt imot. Når vi stuntet var jeg først hovedbase som jeg er til vanlig, men jeg var alt for høy til det så jeg måtte prøve å være bak istedenfor. Ellers var alle på laget veldig gode i tumbling, noe som er på tide at jeg også lærer meg.

Vil bare si at her er det VELDIG varmt! Neste helg er det ny varmerekord, da har det vært flest dager sammenhengende med over 100 Fahrenheit (38 celcius) siden 1980!!

Førsteintrykket av Texas er bra! :)

2 kommentarer:

  1. Så bra at du har komt deg trykt fram :-) Og sykt dårligt å få ny vfamilie 2 timer før du reise :o

    SvarSlett
  2. Flink du er å skrive.Kjekt å lese,følger med :)
    tante Annbjørg

    SvarSlett