fredag 5. august 2011

New York Day 2

Dagen idag har vært helt fantastisk! Først stod vi opp og spiste en dårlig frokost igjen. Etterpå hadde vi et informasjonsmøte der de egentlig bare gjentok ting alle visste fra før. Vi satte deretter kursen mot FN bygningen og senere Central park. Central park var ENORM og vi var bare i en liten del! det var veldig mye spesielle mennesker der, som han karen det er bilde av nedenfor :) Doene var veldig ekle her! Ikke bare var de skitne men dørene var så små, men kunne se halve personen når de var på do....

FN bygningen  



 Upper east side sett fra central park

 Guttene sammen med H.C. Andersen. Legg spesielt merke til appelsinen i midten :) 




 Haha


Vi dro videre til 5th avenue for å shoppe litt. Her var det BARE gigantiske bygninger!  Vi gikk rundt i små grupper og jeg gikk sammen med Solveig og Truls idag også. Stakkar, vi dro han med inn på alle jentebutikkene.. Jeg shoppet bare på Hollister idag. Der stod det to gutter på utsiden i bar overkropp som man kunne ta bilde med. eDt var også mange inne i butikken som også bare gikk i badetøy. Dette er nok noe som bare er i NYC. Vi gikk også på top of the rock som er en av New Yorks høyeste bygninger. Heisen gikk opp 67 etagsjer på 40 sekunder! De 3 siste måtte vi gå opp selv. Utsikten på toppen er helt ubeskrivelig!! Man ser hvor STOR Central park er og man ser rett på Empire state building, som for øyeblikket er den høyeste bygningen i NYC. Når vi kom ned gikk vi innom en starbucks. Det er Starbuckser overalt her! Her hadde du likt deg Othea!


 Utenfor Hollister :) 








Vi dro videre for å spise på Hard Rock Cafe på times square. Vi var 10stk som gikk sammen og bestilte bord og det var en time ventetid! Vi gikk derfor på en SVÆR disney butikk mens vi ventet. Der var det mye morsomt :) Etterhvert var det vår tur til å få bord og vi fikk bestillt rimlig kjapt. Brusen var virkelig ikke god. Her bruker de nemlig klor i vannet og de hadde laget isbiter av vannet så brusen smakte klor! Jeg bestilte en helt vanlig burger og den var veldig god :) Etter maten gikk vi igjen ut på times square og var innom en billabong butikk. De som jobber der var utrolig hyggelige! De spurte hvor vi kommer fra, hvordan vi trivdes i new york, hvor lenge vi skulle være der, hva vi skulle etterpå og mye annet! det hadde aldri sjedd i Norge. Etterhvert begynte det å mørkne å alle skiltene på times square lyste opp. Det var virkelig et syn jeg aldri har sett liknende til. På veien tilbake stoppet vi et stykke unna NYC for å ta bilder av skylinen.




















7 kommentarer:

  1. Ser ut som du kose deg masse :-D lykke te idag/i mårå når du ska endelig få treffa familien. E bare litt usikker på tidsforskjellen mellom deg å meg nå!

    SvarSlett
  2. det e så kjekt å lesa å tenka at eg har opplevd den samme byen! :D

    kosa deg masse videre! glede meg t å lesa mer <3

    SvarSlett
  3. Hei Tomine! Ser du har linket meg på siden om andre utvekslingsstudenter! Så koselig :D vil bare si at jeg ikke blogger om USA på den bloggen, men heller fra den jeg vanligvis blogger på: www.svardal.blogg.no :-) hadde vært fint hvis du endret det! :D har forresten fått stat også, pennsylvania :D på forhånd takk, Marie Svardal

    SvarSlett
  4. åååå, du kose deg sånt! glede meg te å hørra kossen det går når du komme te familien idag! Fint at du kose deg me F21 å starbucks vertfall - kan ikkje venta te eg tar meg ein tur te NYC!

    SvarSlett
  5. Heisann :) Kan du ha spmrunde en gang, har en del spm som jeg lurer på ang dette med utvekslinger og sånn ! :)

    SvarSlett
  6. Hei dette er kjekt å lese på for oss som er hjemme. Du e flinke.
    Klem mamma

    SvarSlett
  7. Kjempe flott Tomine, gleder meg til fortsettelsen.
    Klem Leni

    SvarSlett